Van Punakaiki naar Kaikoura

8 februari 2016 - Kaikoura - Dolphin Encounter, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal, daar zijn we weer :)
We zijn gisterochtend (zondag) weer in de auto gesprongen om onze reis verder voort te zetten we werden immers weer verwacht op ons volgend adres: De suftwatch lodge net buiten Kaikoura. Het werd een reis van de Westkust naar de Oostkust zo'n 382 km. door het binnenland.  Echter niet de wegen die we in Nederland kennen maar veel wegen door de bergen en wegen waar je maar zo'n 50 tot 80 km rijdt. Je doet er dus iets langer over dan dat je deze afstand in Nederland zou moeten rijden. Het is trouwens helemaal geen straf om zo lang auto te vertoeven. Je hebt zoveel te zien onderweg en het is zo lekker rustig op de weg. We werden 's middags al opgewacht door Lynn die samen met haar man David deze accomodatie runt. Ze wonen zelf ook op dit terrein en verhuren er ik dacht zo'n 5 lodges (huisjes). Lynn heeft alles tot in de puntjes verzorgd in de lodges en het ontbrak ons dan ook werkelijk aan niets. 'Avonds zijn we de berg opgewandeld en weer naar beneden om op het strand de zeehonden kolonie op de rotsen te bewonderen.
Vandaag (maandag) hebben we de andere kant van de berg beklommen waarna we een prachtig uitzicht over de baai en de zee hadden. Begin van de middag in het centrum van Kaikoura wat geshopt en ons om 16.00 uur gemeld bij het Whale Watch gebouw. We zijn vanmiddag namelijk zee opgegaan om Walvissen en Dolfijnen te spotten. We hebben twee walvissen en een school dolfijnen gezien. Het was heel gaaf en gelukkig zijn we niet zeeziek geworden want de zee was nogal ruig. Een aantal medepassagiers werden zeeziek en hebben niet echt van hun uitje kunnen genieten. Zo sneu.
Het was wederom een indrukwekkende dag en de maandag zit er voor ons weer bijna op.
Morgen vertrekken we naar het Abel Tasman gebied en rijden dan weer meer richting het noordwesten. We zijn nog 2 dagen op het Zuidereiland om vervolgens a.s. donderdag met de boot de overtocht naar het Noordereiland te gaan maken. (Kies KAART om onze route te bekijken).
Lieve groeten van ons.

1. Virginia: